ABW o właścicielu „Wprost” i „Do Rzeczy”

Opublikowane 24/06/2016

Tygodnik „Wprost” miał żądać 3 mln złotych od Polskich Sieci Elektroenergetycznych za promocję medialną. Gdy spółka odmówiła, jej prezes został pomówiony na łamach tygodnika Michała Lisieckiego. W kontaktach z prezesem Totalizatora Sportowego Wojciechem Szpilem Lisiecki miał powoływać się na ministra Skarbu Państwa – wynika z materiałów ABW, do których dotarła „Gazeta Finansowa”.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/163-abw-o-wlascicielu-wprost-i-do-rzeczy

Czytaj więcej

Skok na akcje

Opublikowane 24/06/2016

Jak Michał Lisiecki odkupił od PMPG udziały Orlego Pióra.

 Prezes notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych Platformy Mediowej Point Group Michał Lisiecki odkupił (jako osoba fizyczna) od niej akcje spółki Orle Pióro (dawniej Tv Point Group – spółka zależna od PMPG) za rekordowo niską cenę. Rzeczniczka prezesa broni się, że możliwość wykupienia akcji Orlego Pióra od PMPG przez Lisieckiego było przewidziane w umowie założycielskiej. Rynek nie był jednak poinformowany o takiej opcji. KNF nie chce udzielać informacji o podjętych przez siebie działaniach.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/152-skok-na-akcje

Czytaj więcej

Nie 300 polityka

Opublikowane 24/06/2016

Łukasz Mężyk jeszcze kilka miesięcy temu był członkiem rady nadzorczej firmy zajmującej się za pieniądze kreowaniem pozytywnego wizerunku w przestrzeni publicznej. Dziś bryluje w mediach jako dziennikarz. Kim jest stary znajomy Ryszarda Petru i założyciel portalu 300polityka.pl (Czysta Polityka)?

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/95-nie-300-polityka

Czytaj więcej

Lisia strategia

Opublikowane 24/06/2016

Jak firma Tomasza Lisa dostała zlecenie na   pół miliona złotych z państwowej agencji.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), państwowa agenda wspierająca przedsiębiorców, przeprowadziła w 2015 r. przetarg (wart pół miliona złotych) tak, aby wygrała go firma należąca do znanego dziennikarza Tomasza Lisa. Nie dość, że specyfikacja zamówienia wskazywała na media, których był właścicielem, to wyznaczono zaledwie tydzień na złożenie ofert. W tej sytuacji jedynym rywalem spółki Lisa była firma sprzedająca reklamy w kierowanym przez niego tygodniku „Newsweek”. W całej sprawie jest też wątek relacji osób z NCBR z mediami Tomasza Lisa i pracownikami PricewaterhouseCoopers (PwC), obsługującą państwową agendę.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/161-lisia-strategia

 

Czytaj więcej

Za co zapłaciliśmy Tomaszowi Lisowi ponad pół miliona?

Opublikowane 24/06/2016

1,8 mln zł trafiło w ciągu 4 lat do mediów związanych z Tomaszem Lisem z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W tym ponad 565 tys. zł do należącej do niego spółki wydającej NaTemat.pl oraz INNPoland.pl, tuż po tym jak ten drugi portal został uruchomiony.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/145-za-co-zaplacilismy-tomaszowi-lisowi-ponad-pol-miliona

Czytaj więcej

Cena spokoju

Opublikowane 24/06/2016

Krytykujący Narodowe Centrum Kultury (NCK) dziennikarz „Gazety Wyborczej” otrzymał kontrakt na wydanie książki od państwowej instytucji. Zaprzestał krytyki. Dyrekcja NCK miała też wyciszyć sprawę – opisywanego w mediach mobbingu – na polecenie ówczesnego ministra kultury w rządzie PO – Bogdana Zdrojewskiego.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/122-cena-spokoju

Czytaj więcej