Artykuły

Piotr Gabryel, wicenaczelny „Do Rzeczy”

Opublikowane 01/07/2016

Czytaj więcej

Minister Energii w archiwach SB

Opublikowane 30/06/2016

Krzysztof Tchórzewski, Minister Energii, został zarejestrowany przez komunistyczne służby i upoważniony do prac tajnych – wynika z zachowanych dokumentów Służby Bezpieczeństwa, do których dotarła „Gazeta Finansowa”. Nie wiadomo jaki był charakter jego kontaktów z SB. Minister Tchórzewski nie odpowiedział na nasze pytania czego dotyczyły tajne prace, na które wyrażała zgodę SB. Poinformował, że podtrzymuje swoje oświadczenie lustracyjne złożone w Państwowej Komisji Wyborczej.   http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/208-minister-energii-w-archiwach-sb

Czytaj więcej

Tajny płatnik „Wprost”

Opublikowane 24/06/2016

W 2011 r. właściciele tygodnika „Wprost” chcieli, by redakcja wydrukowała materiał zachwalający inwestycję warszawskiego dewelopera. Gdy dziennikarze odmówili, artykuł ukazał się w specjalnym dodatku załączonym do tygodnika. Kim był tajemniczy deweloper, o którym nie chcieli pisać dziennikarze Tomasza Lisa i na czym polegała jego umowa z wydającą „Wprost” spółką Michała Lisieckiego?

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/201-tajny-platnik-wprost

Czytaj więcej

Współwłaściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” w sieci SB

Opublikowane 24/06/2016

Dziś Michał Lisiecki stara się pozować na wydawcę tygodników hołdujących konserwatywnym wartościom i pozycjonować się po prawej stronie sceny politycznej, jednak sojusz z Jarosławem Pachowskim jest najbardziej widocznym dowodem „przefarbowania”, jakiego dokonał w ostatnich kilku latach.

Twarzą Platformy Mediowej Point Group Polskie Media jest Michał Lisiecki. Jego najważniejszym wspólnikiem jest 60-letni Jarosław Pachowski, pozostający w cieniu menedżer z peerelowskim rodowodem, któremu pod koniec lat 80. Laurki wystawiali oficerowie Służby Bezpieczeństwa, w ocenie których lojalnie wykonywał ich polecenia.

W III RP Pachowski najbardziej zaś zasłynął przy okazji afery korupcyjnej Lwa Rywina. Jeden ze świadków (Bolesław Sulik, członek rady nadzorczej Telewizji Polskiej) zeznających przed sejmową komisją śledczą otwarcie sugerował, że wysyłanie ludzi z propozycjami korupcyjnymi „to bardziej sposób myślenia pana Pachowskiego”.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/185-wspolwlasciciel-wprost-i-do-rzeczy-w-sieci-sb

Czytaj więcej

Wprost na dno

Opublikowane 24/06/2016

Właściciele tygodnika „Wprost” oferują państwowym spółkom publikacje „artykułów eksperckich” przedstawiających je w pozytywnym świetle. Za taki materiał oczekują 109 tys. zł. Dodatkowo z danych, do których dotarła „Gazeta Finansowa” wynika, że sprzedaż egzemplarzowa „Wprost” jest o 16 proc. niższa niż deklarowana i eksponowana tzw. sprzedaż ogółem.

109 tys. zł za artykuł ekspercki na temat zaangażowania w polski sport chcieli właściciele tygodnika „Wprost” od Totalizatora Sportowego. W przypadku zakupienia usług reklamowych „w pakiecie”, za całość od spółki Skarbu Państwa oczekiwali 130 tys. zł netto. „Branding wizualny” spółki na stronach redakcyjnych wycenili na 40 tys. zł za stronę.

Czy tzw. artykuł ekspercki miał być oznaczony jako materiał sponsorowany? – Materiały sponsorowane oznaczone są jako takie zgodnie z wytycznymi stosowanymi przez wydawnictwo. Nie wszystkie artykuły eksperckie są materiałami sponsorowanymi. Osobną kategorię stanowią materiały własne wydawnictwa w ramach cyklu np. dodatku tematycznego brandowanego logotypami sponsorów – broni się szefostwo „Wprost”.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/179-wprost-na-dno

Czytaj więcej

Jak właściciel „Wprost” ratował szefa Amber Gold

Opublikowane 24/06/2016

Właściciel tygodnika „Wprost” Michał Lisiecki pomagał Marcinowi P. prezesowi Amber Gold ratować jego oszukańczy biznes przed upadkiem – wynika z maili, do których dotarła „Gazeta Finansowa”.

Na początku lipca 2012 r., gdy na jaw zaczęły wychodzić kolejne fakty dotyczące nielegalnej działalności Amber Gold, właściciel tygodnika „Wprost” (dziś również „Do Rzeczy”) Michał Lisiecki wspierał Marcina P. szefa i właściciela tej piramidy finansowej. Szukał mu nawet agencji Public Relations, która pomogłaby mu w kłopotach. Jednocześnie na łamach tygodnika „Wprost” zaczęły ukazywać się artykuły przedstawiające w negatywnym świetle ujawniających prawdę o Amber Gold.

Gdy katastrofy nie dało się uchronić przed działaniami wymiaru sprawiedliwości, właściciel Amber Gold, za pośrednictwem „Wprost”, wciągnął do afery syna ówczesnego premiera Donalda Tuska, a dziennikarze tygodnika, korzystając z dokumentów parabanku, odwracali uwagę od sedna afery.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/168-jak-wlasciciel-wprost-ratowal-szefa-amber-gold

Czytaj więcej

ABW o właścicielu „Wprost” i „Do Rzeczy”

Opublikowane 24/06/2016

Tygodnik „Wprost” miał żądać 3 mln złotych od Polskich Sieci Elektroenergetycznych za promocję medialną. Gdy spółka odmówiła, jej prezes został pomówiony na łamach tygodnika Michała Lisieckiego. W kontaktach z prezesem Totalizatora Sportowego Wojciechem Szpilem Lisiecki miał powoływać się na ministra Skarbu Państwa – wynika z materiałów ABW, do których dotarła „Gazeta Finansowa”.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/163-abw-o-wlascicielu-wprost-i-do-rzeczy

Czytaj więcej

Skok na akcje

Opublikowane 24/06/2016

Jak Michał Lisiecki odkupił od PMPG udziały Orlego Pióra.

 Prezes notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych Platformy Mediowej Point Group Michał Lisiecki odkupił (jako osoba fizyczna) od niej akcje spółki Orle Pióro (dawniej Tv Point Group – spółka zależna od PMPG) za rekordowo niską cenę. Rzeczniczka prezesa broni się, że możliwość wykupienia akcji Orlego Pióra od PMPG przez Lisieckiego było przewidziane w umowie założycielskiej. Rynek nie był jednak poinformowany o takiej opcji. KNF nie chce udzielać informacji o podjętych przez siebie działaniach.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/152-skok-na-akcje

Czytaj więcej

Nie 300 polityka

Opublikowane 24/06/2016

Łukasz Mężyk jeszcze kilka miesięcy temu był członkiem rady nadzorczej firmy zajmującej się za pieniądze kreowaniem pozytywnego wizerunku w przestrzeni publicznej. Dziś bryluje w mediach jako dziennikarz. Kim jest stary znajomy Ryszarda Petru i założyciel portalu 300polityka.pl (Czysta Polityka)?

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/95-nie-300-polityka

Czytaj więcej

Lisia strategia

Opublikowane 24/06/2016

Jak firma Tomasza Lisa dostała zlecenie na   pół miliona złotych z państwowej agencji.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), państwowa agenda wspierająca przedsiębiorców, przeprowadziła w 2015 r. przetarg (wart pół miliona złotych) tak, aby wygrała go firma należąca do znanego dziennikarza Tomasza Lisa. Nie dość, że specyfikacja zamówienia wskazywała na media, których był właścicielem, to wyznaczono zaledwie tydzień na złożenie ofert. W tej sytuacji jedynym rywalem spółki Lisa była firma sprzedająca reklamy w kierowanym przez niego tygodniku „Newsweek”. W całej sprawie jest też wątek relacji osób z NCBR z mediami Tomasza Lisa i pracownikami PricewaterhouseCoopers (PwC), obsługującą państwową agendę.

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/161-lisia-strategia

 

Czytaj więcej